Archiwum projektu :”Świat Nauki”
Zajęcia rozwijające
- Zajęcia rozwijające z informatyki – 2 godziny
- Zajęcia rozwijające z matematyki – 2 godziny
- Zajęcia rozwijające z języka angielskiego – 2 godziny
Zajęcia wyrównawcze
- Zajęcia wyrównawcze z przyrody – 1 godzina
- Zajęcia wyrównawcze z matematyki – 1 godzina
Zajęcia rozwijające z matematyki
W marcu uczniowie dowiedzieli się jakie polskie jednostki miar funkcjonowały w dawnych czasach, poznali na czym polega konwersja liczby dwójkowej oraz japońską łamigłówkę SUDOKU i rozwiązywali zagadki zapałczane.
„Historia Rodziny Figur” w formie bajkowego tekstu czytanego przez nauczyciela pozwoliła poprzez zabawę utrwalić znajomość figur geometrycznych. Uczniowie podziwiali także różnorodne złudzenia optyczne oraz grali w matematyczne bingo, gdzie musieli wykazać się sprawnościami matematycznymi, by zwyciężyć.
Uczniowie poznali liczby trójkątne i kwadratowe, sprawdzali, które z nich są nimi a które nie.
Zajęcia wyrównawcze z matematyki
W pierwszym miesiącu uczniowie doskonalili technikę szybkiego wykonywania działań w pamięci, obecnie wtajemniczają się w świat ułamków. Rozwijają umiejętność odczytywania i rozpoznawania ułamków właściwych, niewłaściwych oraz liczb mieszanych. Pomagają im w tym pomoce dydaktyczne jak domino matematyczne i karty. Dzieci bawią się i uczą, a nauka sprawia im przyjemność.
Dzieci tym razem doskonaliły umiejętność działań na ułamkach dziesiętnych pracując na stronie www.math.edu.pl, gdzie zamieniały ułamki zwykłe na dziesiętne i odwrotnie w formie testu on line, zaś nagrodą była ocena wystawiana komputerowo. Ćwiczyli także dodawanie i odejmowanie grając w BINGO MATEMATYCZNE.
Zajęcia rozwijające z języka angielskiego
W marcu dzieci praktykowały przede wszystkim przedstawianie się, zasięganie informacji o sobie oraz opisywanie ludzi. Stosowano metodę dramy oraz wywiadu. Uczniowie odgrywali również scenki, podczas których dobrze się bawili i uczyli.
Zajęcia wyrównawcze z przyrody.
Wiosenna pogoda pozwala na zajęcia warsztatowe w terenie. Kontynuując temat degradacji gleby postanowiliśmy przyjrzeć się jakości gleby w otoczeniu szkoły. Szczególnie interesowała nas obecność, rodzaj i stan śmieci zanieczyszczających glebę. Odnaleźliśmy odpadki: papierowe, metalowe, drewniane, szklane, gumowe, plastikowe, resztki jedzenia i gruz. Najwięcej i w najlepszym stanie były śmieci plastikowe. Smutno, że pozostawimy po sobie takie pamiątki na wiele setek lat.
Zajęcia rozwijające z informatyki
Komputery są wszechobecne w naszym życiu. Bez komputera nie zrobimy zakupów, nic nie załatwimy w banku, nie porozmawiamy przez telefon, samochód może nie pojechać a jak już pojedzie to komputer steruje sygnalizacją świetlną na skrzyżowaniu, komputery są w telewizorze, pralce, lodówce…no po prostu wszędzie. Tylko te komputery zbudowali i zaprogramowali ludzie, dlatego na naszych zajęciach nie tylko bawimy się przy pomocy komputera ale dokładniej poznajemy budowę zaglądając do nich do środka i to dosłownie. Rozkręcaliśmy i skręcaliśmy komputery – DZIAŁAJĄ !!! Sprawdzaliśmy ustawienia i właściwości, zmienialiśmy tapety ale również poprawialiśmy sprawność działania defragmentując dyski. Teraz zajmujemy się instalowaniem różnych programów użytkowych i usuwamy stare, zbędne i nie używane programy, które zajmują miejsce na dyskach.
ROK SZKOLNY 2017 / 2018
W naszej szkole kontynuowany jest projekt „Świat Nauki”. Będzie on realizowany w latach 2017 – 2023. W ramach projektu zostaną zorganizowane zajęcia rozwijające z języka angielskiego, informatyki i matematyki oraz zajęcia wyrównawcze z matematyki i przyrody. Zajęciami objęci zostaną uczniowie szkoły podstawowej – klas 4 – 6.
Zajęcia rozwijające
- Zajęcia rozwijające z informatyki – 2 godziny
- Zajęcia rozwijające z matematyki – 2 godziny
- Zajęcia rozwijające z języka angielskiego – 3 godziny
Zajęcia wyrównawcze
- Zajęcia wyrównawcze z przyrody – 1 godzina
- Zajęcia wyrównawcze z matematyki – 1 godzina
Zajęcia rozwijające z matematyki
Karty na zajęciach z matematyki? Tak. To doskonały sposób na utrwalenie tabliczki mnożenia. Dużo dobrej zabawy i świetny sposób na utrwalenie tabliczki mnożenia. Tak spędzili czas uczniowie na pierwszych zajęciach. Mistrzem został Oskar. Brawo!!!
Utrwalać tabliczkę mnożenia można także grając w bingo, o czym przekonali się uczniowie podczas kolejnych zajęć.
Piątoklasiści zgłębiali tajemnice potęg i pierwiastków. Ćwiczyli formą zabawy w pierwiastkowanie, na kolejnych zajęciach podnosili liczby do potęgi drugiej i trzeciej, aż w końcu utrwalili umiejętności grając w bingo matematyczne.
Zagadki zapałczane to doskonała forma główkowania i nauka logicznego myślenia, o czym przekonali się czwartoklasiści na kolejnych zajęciach.
Tym razem uczyliśmy się poprzez zabawę. Historia Rodziny Figur pozwoliła utrwalić dzieciom znajomość i własności figur geometrycznych.
Turniej „Jeden z dziesięciu” pozwolił uczniom sprawdzić swoją wiedzę matematyczną z różnych dziedzin.
Sudoku to także wspaniała forma „łamania głowy”. Uczniowie przekonali się, że nie jest to wcale takie proste.
Bardzo ciekawe okazało się także zapisywanie liczb w systemie binarnym.
Elementy kombinatoryki i przewidywanie zdarzeń rozbudziły w uczniach ciekawość. Z zainteresowaniem sprawdzali ilość zdarzeń z rzutów monetą.
Zajęcia wyrównawcze z matematyki
I tutaj uczniowie spędzili czas pożytecznie utrwalając podstawowe wiadomości i umiejętności z zakresu ułamków dziesiętnych i zwykłych ( zamiana, skracanie, zaokrąglanie ). Wiele przypomnieli i utrwalili.
Dzielenie pisemne zawsze sprawia trudność. Jednak wytrwałe ćwiczenia prowadzą do sukcesu. Uczniowie przeprowadzili nawet zawody w dzieleniu.
Czas na test! Uczniowie sprawdzili, czy nauczyli się zaokrąglać liczby. Rozwiązali test on- line, który pokazał na ile przyswoili umiejętności. Otrzymali całkiem dobre stopnie wygenerowane komputerowo. Gratulacje!!!
Zajęcia wyrównawcze z przyrody
Zajęcia rozwijające z informatyki
Komputery są wszechobecne w naszym życiu. Bez komputera nie zrobimy zakupów, nic nie załatwimy w banku, nie porozmawiamy przez telefon, samochód może nie pojechać a jak już pojedzie to komputer steruje sygnalizacją świetlną na skrzyżowaniu, komputery są w telewizorze, pralce, lodówce…no po prostu wszędzie. Tylko te komputery zbudowali i zaprogramowali ludzie, dlatego na naszych zajęciach nie tylko bawimy się przy pomocy komputera ale dokładniej poznajemy budowę zaglądając do nich do środka i to dosłownie. Rozkręcaliśmy i skręcaliśmy komputery – DZIAŁAJĄ !!!
Sprawdzaliśmy ustawienia i właściwości, zmienialiśmy tapety.
Wiosna wśród młodych przyrodników.
Bardzo cieszymy się z nadejścia wiosny. Nareszcie możemy poznawać przyrodę podczas zajęć terenowych. Szukać pędraków w ściółce, podglądać pracowite mrówki, obserwować mchy i porosty oraz nieśmiało rozwijające się paprocie. Dzięki grom edukacyjnym uczymy się rozpoznawać ptaki i motyle, które niebawem pojawią się nad naszymi polami i łąkami.
Kwiecień, więc zajmujemy się kwiatami. Poznajemy dokładnie ich budowę. Uczymy się rozpoznawać i prawidłowo nazywać elementy budowy kwiatów. Postanowiliśmy też rozmnożyć nasze klasowe rośliny. Ciekawe czy Wacław ( roślinka chłopaków), czy Jessica ( roślinka dziewczyn) będzie się lepiej rozwijała.
ROK SZKOLNY 2018 / 2019
Zajęcia wyrównawcze z biologii w klasie 5.
Zaglądamy tam „Gdzie wzrok nie sięga”. Po zajęciach z mikroskopowania, podczas których przyjrzeliśmy się budowie komórkowej rożnych organizmów, wykonaliśmy własne preparaty skórki cebuli, pomidora, śliwki i banana, przyszedł czas na dokładne poznanie budowy komórki. Żeby lepiej zapamiętać elementy komórki zwierzęcej, wykonaliśmy jej modele z plasteliny.
Zajęcia wyrównawcze z przyrody
ROK SZKOLNY 2020 / 2021
W naszej szkole kontynuowany jest projekt „Świat Nauki”. Będzie on realizowany w latach 2017 – 2023. W ramach projektu zostaną zorganizowane zajęcia rozwijające z języka angielskiego, informatyki, fizyki i matematyki oraz zajęcia wyrównawcze z matematyki i przyrody i biologii. Zajęciami objęci zostaną uczniowie szkoły podstawowej – klas 4 – 8.
Zajęcia rozwijające
Zajęcia rozwijające z informatyki – 4 godziny
Zajęcia rozwijające z matematyki – 2 godziny
Zajęcia rozwijające z języka angielskiego – 6 godzin
Zajęcia rozwijające z fizyki – 1 godzina
Zajęcia wyrównawcze
Zajęcia wyrównawcze z przyrody i biologii – 3 godziny
Zajęcia wyrównawcze z matematyki – 2 godziny